صدیف بدری عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در باره تفکیک وزارت راه و شهرسازی، گفت: موضوع تفکیک وزارت عظیم راه و شهرسازی در مجلس یازدهم آغاز شد و در اوایل این دوره از مجلس نیز مطرح شد و ادامه دارد. هدف از تشکیل وزارت راه و شهرسازی ادغام حوزههای مسکن و شهرسازی با راه و ترابری بود اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداد.
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه چابک سازی تا کنون در بدنه وزارت راه و شهرسازی انجام نشده است، ادامه داد: باتوجه به حجم بالای ماموریت های این وزارتخانه اولویتها رعایت نشده است.
وی با تاکید بر اینکه نمایندگان، کارشناسان و مردم اعتقاد دارند که وزارتخانه عریض و طویل راه و شهرسازی با یک وزیر نمیتواند دغدغههای زیرساختی کشور در حوزه حمل و نقل، مسکن و مدیریت بازار مسکن را رفع کند، افزود: بر همین اساس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طرحی را در خصوص تفکیک وزارت راه و شهرسازی تدوین کرد تا این اتفاق در راستای چابکسازی و رسیدگی به دغدغههای موجود در زمینه مسکن و حمل و نقل انجام شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفکیک وزارت راه و شهرسازی قطعا در رسیدگی به دغدغههای حوزه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری اثرگذاری زیادی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر حوزه حمل و نقل هوایی و کریدور های حمل و نقلی کشور وضعیت قابل قبولی ندارد. اگر یک نفر مسئول امورات تعریف شده و مشخص باشد طبیعتا پیگیری و اولویت بندی بهتری دارد.
بدری در خصوص اینکه تفکیک وزارت راه و شهرسازی باتوجه به شرایط موجود چه زمانی انجام میشود، گفت: درصورت موافقت رئیس جمهور میتوان تا قبل از آغاز بررسی بخش دوم بودجه شاهد تفکیک وزارت راه و شهرسازی باشیم. در تفکیک وزارت راه و شهرسازی ساختار جدیدی شکل نمیگیرد و تنها حوزه شهرسازی و مسکن از راه جدا میشود. طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی دارای یک ماده واحده و دو تبصره است و میتوان آن را در اولویت دستورکار صحن قرار داد.
ثبت دیدگاه